ITM Călărași a efectuat zeci de controale pentru combaterea muncii nedeclarate și pentru respectarea prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă

Sediul ITM Călărași. FOTO Adrian Boioglu / CLnews
Sediul ITM Călărași. FOTO Adrian Boioglu / CLnews

ITM Cãlãraşi a efectuat, în perioada 31 martie – 6 aprilie, controale în vederea combaterii muncii nedeclarate şi pentru respectarea prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă şi a securităţii şi sănătăţii în muncă.

În domeniul relaţiilor de muncă, s-au efectuat 22 de  controale din care 20 au fost pe muncă nedeclarată. În acest context, au fost sancţionați 3 angajatori și au fost aplicate amenzi în valoare de 8000 de lei. În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, s-au efectuat  18 controale, au fost depistate 18 deficiențe, în urma cărora au fost sancţionaţi 6 angajatori și au fost aplicate amenzi în valoare de 21500 de lei. Pentru neconformităţile constatate au fost dispuse măsuri cu termene precise de rezolvare.

Acţiunile de control au fost efectuate în diferite domenii de activitate: construcții, agricultură, comerț, activități de consultanță pentru afaceri și management, intermedieri în comerțul cu combustibili, minereuri, metale si produse chimice pentru industrie, activițăti de alimentație (catering) pentru evenimente, învațământ secundar general, alte activități poștale și de curierat, activități ale muzeelor,fabricarea hârtiei și cartonului ondulat și a ambalajelor din hârtie și carton, fabricarea de uși și ferestre din metal, restaurante, extracția pietrișului și nisipului, extracția argilei și caolinului, fabricarea pâinii, fabricarea prajiturilor și a produselor proaspete de patiserie, fabricarea biscuiților și pișcoturilor, fabricarea prajiturilor și a produselor conservate de patiserie, lucrări de instalații electrice, activități de protecție și gardă, fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic, construcția de nave și structuri plutitoare, etc.

Printre neconformităţile constatate:

-angajatorul nu a completat dosarele personale ale salariaților;

-nu a întocmit programarea concediilor de odihnă aferente anului anterior, respectiv anul 2024, rămase neefectuate;

-nu face dovada achitării drepturilor salariale;

-nu a avut în vedere, ca la emiterea deciziilor de încetare, sub sancţiunea nulităţii absolute, acestea să conţină precizări cu privire la termenul în care decizia poate fi contestată în instanţa judecătorească ;

-nu face dovada comunicării adeverinţelor de vechime și a extrasului din revisal, pentru salariații care au încetat activitatea;

-nu a respectat prevederile art. 97 alin.1 şi art. 98  din Legea nr. 367/2022 cu privire la procedura de iniţiere a negocierii colective la nivel de unitate a contractului colectiv de muncă;

-nu face dovada compensării în bani a concediului de odihnă neefectuat în cursul anului pentru toți salariații care au încetat activitatea;

-nu face dovada înmânării a unui exemplar din contractul individual de muncă ;

-nu a respectat prevederile art. 16 (1) din Legea nr.53/2003 republicată cu  modificările şi completările ulterioare – Codul Muncii, în sensul că,  contractul individual de muncă se încheie în baza consimţământului părţilor, în formă scrisă, în limba română, cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii de către salariat;

-unitatea nu a achiziționat kit-uri noi pentru trusele medicale de prim ajutor;

-nu erau marcate şi întreţinute căile de acces şi de circulaţie, care să permită evacuarea în caz de pericol imminent;

-echipamentul individual de protecție (EIP) acordat nu era verificat dacă corespunde riscurilor de la locurile de muncă, având în vedere  fișa de identificarea a riscurilor și buletinul de la determinările de noxe;

-angajatorul nu a informat și instruit lucrătorii, pentru a asigura securitatea și sănătatea în muncă a acestora, în toate aspectele legate de muncă;

-planul de prevenire şi protecţie nu era reactualizat pe anul în curs;

-nu a verificat echipamentele individuale de protecţie (EIP) în vederea prevenirii riscului de electrocutare;

-nu a respectat intervalul dintre două instruiri periodice şi periodicitatea verificării instruirii să corespundă datelor stabilite prin programul de instruire-testare elaborat la nivelul societății.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CLnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CLnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*