Vicepreședintele Consiliului Județean Călărași, Mihăiță Beștea împreună cu directorul Drumuri și Poduri Călărași, Adrian Moldovan au prezentat presei o informare cu privire la lucrările efectuate pe drumurile județene din județul Călărași în ultima perioadă.
Astfel, la preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Călărași de către Vasile Iliuță, în anul 2016, la nivelul județului Călărași existau un număr de 26 de drumuri județene cu o lungime totală de aproximativ 700 km, din care mai puțin de jumătate erau asfaltați și în stare bună de exploatare.
„În cei șapte ani de mandat s-a reușit, prin intermediul lucrărilor de reparații și întreținere efectuate de către Societatea Drumuri și Poduri SA Călărași, respectiv prin lucrări de investiții ale Consiliului Județean Călărași, asfaltarea și aducerea într-o stare bună a majorității drumurilor județene. În acești șapte ani s-a reușit transformarea, prin lucrări de reparații și investiții, a peste 250 km drumuri județene de pământ în drumuri cu îmbrăcăminte bituminoasă”, a precizat Mihăiță Beștea.
Cu privire la investițiile Consiliului Județean Călărași în reabilitarea și modernizarea drumurilor județene au fost amintite:
- Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 402: Curcani – Luica – Nana – Solacu – Fundulea – (DN3) – Tămădău – Dârvari – Gostilele – Măriuța – limită județ Ialomița, în lungime de 50 km;
- Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 302: Belciugatele – (DN 3) – Măriuța – limită județ Ialomița, în lungime de 13 km;
- Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 411: Chirnogi – (DN 41) – Valea Popii – Radovanu – Crivăț – limită județ Giurgiu, în lungime de 18 km;
- Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 211D: Dichiseni – DN 21, în lungime de 25 km.
Investițiile în capacitățile tehnice a Societății Drumuri și Poduri SA în ultimii șapte ani au făcut posibilă repararea, prin intermediul acesteia, a unui număr semnificativ de kilometrii de drumuri județene de pământ și transformarea acestora în drumuri cu îmbrăcăminte bituminoasă ușoară, subliniind aici lucrările de anul trecut, de peste 30 km.
„O bună parte din reușita transformării județului Călărași din punct de vedere al stării drumurilor județene a avut-o atenția pe care Consiliul Județean a acordat-o reorganizării și revitalizării Societății Drumuri și Poduri SA, societate deținută de Consiliul Județean Călărași, cu principal domeniu de activitate întreținerea și repararea drumurilor județene și servicii de deszăpezire pe timp de iarna”, spune Mihăiță Beștea.
În anul 2023 lucrările de reparare, de către Societatea Drumuri și Poduri, a drumurilor județene de pământ și transformarea acestora în drumuri cu îmbrăcăminte bituminoasă a continuat, în trimestrul I realizându-se Drumul Județean 100 pe tronsonul Fundeni – Frumușani cu o lungime de 1,3 km. De asemenea a fost efectuate lucrări de reparații a drumurilor cu îmbrăcăminte bituminoasă degradată prin așternere de covor asfaltic nou pe o suprafață totală de 4,4 km (DJ 307A V. Țepeș 1,4 km; DJ 304 Făurei – Zimbru 2 km; DJ 306 Cuza Vodă – Floroaica 1 km).
În cursul anului 2023 (trimestrul II – IV) vor fi efectuate, prin intermediul Societății de Drumuri și Poduri, în principal lucrări de așternere covor asfaltic și lucrării de reparație și întreținere curentă.
Programul de investiții ce va fi efectuat de către Consiliul Județean Călărași, în privința drumurilor județene și vor intra în reabilitare și modernizarea sunt următoarele:
- DJ 311 Arțari – Nicolae Bălcescu;
- DJ 211 D Cuza – Vodă – Ștefan – Vodă – DN21;
Pentru acestea există finanțare aprobată prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny:
- DJ 201B Ulmeni – Valea Argovei – Lehliu Gară- limita județului Ialomița;
- DJ 309 Dănești – Făurei;
- DJ 307A Independența – Vlad Țepeș – Vâlcelele;
- DJ 306 Cuza Vodă – Dragoș Vodă – limita județ Ialomița;
- DJ 303 Mănăstirea – Valea Argovei – Sărulești – Tămădău.
Pentru aceste drumuri județene la acest moment sunt depuse cereri de finanțare.
De asemenea, și întreținerea drumurilor județene pe timp de iarnă a fost o prioritate pentru Consiliul Județean Călărași și Societatea Drumuri și Poduri SA.
„Dacă în anul 2016 Societatea Drumuri și Poduri deținea doar un număr de 19 utilaje (cinci auto freze, opt autocamioane dotate cu lamă și sărăriță și șase utilaje dotate cu lamă sau cupă), restul de utilaje necesare deszăpezirii fiind contractate de la terți, azi Societatea Drumuri și Poduri deține 31 de utilaje, autocamioane și autospeciale pentru deszăpezire (șapte auto freze, din care două de mare capacitate, 15 utilaje și autocamioane dotate cu lamă și sărăriță, opt utilaje dotate cu lamă sau cupă, un camion pentru intervenții transport persoane în situații de urgență), numărul de utilaje închiriate de la terți scăzând semnificativ”, a mai precizat Adrian Moldovan.
Be the first to comment