O campanie națională pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru, securitatea și sănătatea la locul de muncă, în vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID 19, va avea loc în perioada 10 – 24 noiembrie.
Luând în considerare necesitarea asigurării în continuare a unei protecții adecvate împotriva îmbolnăvirii cu coronavirusul SARS-COV, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID 19, se impune intensificarea controalelor, în vederea verificării și conștientizării angajatorilor cu privire la aplicarea legislaţiei care reglementează stabilirea unor programe individualizate de muncă, munca la domiciliu, munca în regim de telemuncă precum și cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor.
În acest sens, toate instituțiile și operatorii economici publici sau privați, cu un număr mai mare de 50 de salariați, au obligația analizării modului de desfășurare activității și organizării programului în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu.
În situația în care salariații nu își pot desfășura activitatea în regim de muncă la domiciliu sau muncă în regim de telemuncă, pentru evitarea aglomerării transportului public, angajatorii vor organiza programul de lucru astfel încât personalul să fie împărțit în cel puțin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră.
Inspectorii de muncă vor mai avea în vedere și identificarea și combaterea muncii nedeclarate, a modului de organizare a transportului de la locul de muncă la domiciliu și invers, precum și a modului de organizare a spațiilor destinate servirii mesei de către lucrători la locul de muncă, în spațiile special amenajate și unde se va urmării distanțarea fizică.
Be the first to comment