Exponatul lunii la Muzeul Dunării de Jos este o lucrare de artă intitulată „Portretul tatălui”

Muzeul Dunării de Jos. FOTO Adrian Boioglu

Muzeul Dunării de Jos, instituție de cultură aflată în subordinea Consiliului Județean Călărași, prezintă în luna ianuarie, în cadrul proiectului ”Exponatul lunii”, o lucrare de artă, semnată Niță Anghelescu și intitulată „Portretul tatălui”.
Niță Anghelescu s-a născut în anul 1903, în comuna Cuza Vodă, aflată astăzi în județul Călărași, și a absolvit Academia de Studii Frumoase din București în anul 1934. În pictură a fost un adept al stilului academic, subiectele preferate fiind peisajul și portretul.

„În lucrarea pe care o prezentăm luna aceasta, parte a Colecției de Artă plastică a muzeului, este reprezentat tatăl artistului, privit din semiprofil, îmbrăcat în haine specifice țăranilor din Bărăgan, cămașă de in, suman, căciulă de blană. Portretul este datat, în colțul din dreapta jos, sub semnătură fiind trecut anul 1941.
Pictorul folosește o paletă de culori restrânsă, expresivitatea picturii bazându-se pe contrastul închis-deschis și tușele foarte dinamice. Fundalul este tratat cu atenție, ca și restul lucrării. Lumina vine din partea stângă. Lucrarea  poate fi receptată și ca o lucrare document, ce ne transmite informații despre felul în care arătau țăranii din acea perioadă dar în același timp este și un portret psihologic de factură realistă, ce ne aduce în fața ochilor un om al satului, aflat în a doua jumătate a vieții, cu barba albă și o privire melancolică preocupat poate de faptul că anul 1941, anul realizării acestei lucrări, este și anul în care România a intrat în război.
Linia modulată folosită pentru realizarea unui desen realist, corect din punct de vedere anatomic, ni-l relevă pe Niță Anghelescu ca pe un artist foarte bine instruit. Peste desenul exact, cu detalii fizionomice, este așezată culoarea. Ocrurile, roșul englez, și albastrul ultramarin sunt culori specifice coloriștilor de factură academică, clasică.
Lumina este pictată în culori calde, deschise, iar umbra în tente închise sau reci. Atenția pentru realizarea detaliilor și texturii se vede nu doar în realizarea carnației ci și în felul în care este pictat costumul, artistul redând foarte bine materialitatea materialelor”, a declarat muzeograful Victor Grigore.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CLnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CLnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*