Dosarele pentru acordarea ajutorului de încălzire – gaze naturale, energie electrică, lemne, cărbuni și combustibili petrolieri, se depun, începând cu data de 17 octombrie, la ghișeul Direcției de Asistență Socială, iar dosarele pentru sistemul centralizat se depun la sediul SPCTFL Călărași (fost bloc Flora), în fiecare zi lucrătoare, între orele 08.30 – 14.00. Ajutorul se acordă pentru un singur sistem de încălzire.
Formularele de cerere se găsesc la ghișeele DAS, SPCTAFL și ale Primăriei municipiului Călărași. Cererea tipizată va fi completată cu numele titularului în clar, va fi datată și semnată de acesta.
Termenul limită de depunere a cererilor și declarațiilor pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței aferent lunii noiembrie 2022 este până la data de 20 noiembrie.
După această dată se vor înregistra cereri, dar consumatorii vor primi acest ajutor astfel:
- începând cu luna depunerii cererii pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective;
- începând cu luna următoare pentru cei care au depus documentele după data de 20 a lunii respective.
Ce obligație au beneficiarii ajutoarelor pentru încălzirea locuinței:
- să anunțe la primăria de domiciliu orice modificare intervenită în componența familiei sau veniturilor de natură a conduce la modificarea ajutorului acordat. Modificările se anunță prin depunerea unei noi cereri și declarații însoțită de actele care atestă modificarea, în termen de 5 zile de la producerea acestora.
Cine depune cererea:
Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinței este:
- proprietarul locuinței;
- persoana care a înstrăinat locuința pe baza unui contract cu clauză de întreținere;
- titularul contractului de închiriere;
- alt membru de familie major și legal împuternicit de proprietar/titular de contract de închiriere;
- reprezentant legal pentru persoane singure care nu au împlinit 18 ani.
Cererile și declarațiile pe propria răspundere vor fi puse la dispoziția solicitanților de către DAS, pentru acele persoane care au domiciliul pe raza municipiului Călărași.
Depunerea cererilor completate și a documentelor doveditoare anexate se va face la sediul DAS, individual, pentru ajutoarele de încălzire cu combustibili solizi sau petrolieri, gaze naturale și energie electrică, iar pentru ajutoarele de încălzire cu energie termică depunerea se va face individual sau prin reprezentanții asociațiilor de proprietari.
De asemenea acestea sunt publicate pe site-ul Primăriei Municipiului Călărași, respectiv https://das.primariacalarasi.ro/, împreună cu documentele necesare, cuantumul ajutoarelor de încălzire și lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței.
Astfel documentele vor putea fi transmise și on-line la adresa de e-mail ajutorincalzire@das.primariacalarasi.ro. Pentru informații suplimentare, vă puteți adresa la telefonul: 0242/313151.
Pentru verificarea veridicității datelor înscrise în cererile pentru acordarea ajutorului pentru încălzire, primarii au obligația de a efectua anchete sociale pentru verificarea veridicității datelor înscrise în cererea beneficiarilor dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinței. Anchetele sociale pot fi efectuate și la sesizarea unor terți. În cazul solicitării ajutoarelor pentru energie electrică, anchetele sociale se efectuează obligatoriu pentru toate situațiile, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în vederea verificării sistemului de încălzire utilizat.
Dacă în urma întocmirii anchetei sociale se constată că, la completarea cererii nu s-au declarat date corecte, dreptul la încălzirea locuinței încetează începând cu luna următoare, iar sumele plătite necuvenit cu acest titlu se recuperează în condițiile legii.
Be the first to comment