Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Mihai Grindeanu, a precizat marți, 11 ianuarie, în cadrul unei conferințe de presă găzduită de Consiliul Județean Călărași, că pasajul de la Drajna, prognozat a fi finalizat în 2023, ar putea fi gata până la sfârșitul acestui an.
Prezent la Călărași la invitația Consiliului Județean, Sorin Mihai Grindeanu a avut și o întalnire cu primarii din județ, indiferent de culoarea politică, care au ridicat diverse probleme ce țin de Ministerul Transporturilor.
„Fie că vorbim de pasaje, de lungimi de cale ferată, de ceea ce înseamnă dragajul pe Brațul Borcea, fie că vorbim de Legea achizițiilor publice, toate aceste lucruri au fost discutate mai devreme”, a spus Grindeanu.
El a precizat și că pasajul de la Drajna, zonă pe care o va și vizita în cursul acestei zile, ar putea fi gata până la finalul acestui an.
„Astăzi se predă amplasamentul la pasajul de la Drajna. Din discuțiile pe care le-am avut cu constructorul, deși termenul de finalizare este undeva în 2023, conform precontractului pe care constructorul îl are cu CNAIR-ul (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – n.r.), s-a angajat să termine înainte de vreme, adică spre finalul acestui an. Ceea ce ar fi un lucru bun”, a declarat ministrul Transporturilor.
De asemenea, el a mai spus că s-au făcut pași importanți în asocierea Consiliilor Județene Galați, Brăila, Ialomița și Călărași, pentru drumul Transregio, de la Galați și Brăila, la Călărași.
„Face parte această asociere din ceea ce am anunțat că doresc să fac și aici s-au făcut pași importanți și se vor mai face în perioada următoare. Și anume că lucrări de acest tip, plus lucrări pentru centuri, adică variantele ocolitoare, vreau ca Ministerul Transporturilor, și anume CNAIR-ul, să le descentralizeze și să le dea către autoritățile locale. Explicația este simplă: în acest moment CNAIR-ul are în gestiune foarte multe proiecte și din păcate este sufocat de toate aceste proiecte și atunci acest proces de descentralizare este unul pe care îl voi urmări și îl vom face. Tot așa se va întâmpla pe centura ocolitoare la Călărași. Aici lucrurile sunt mai simple, la fel vor merge lucrările către Municipiu, astfel încât să poată fi urmărite mai bine. Experiența de până acum ne-a arătat că este necesar acest pas important și că poate fi o soluție pentru implementarea mai rapidă a unor proiecte de care vă aminteam”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a mai spus că tot în cadrul întâlnirii de astăzi cu primarii din județ a discutat și cu edilul de la Oltenița, unde sunt două probleme majore.
„Acolo sunt două probleme majore, cea legată de varianta ocolitoare – aici s-au făcut pași, și cea legată de DN 4 și de accesul de la București spre Oltenița. Din păcate niciunul dintre aceste două proiecte nu este prins în Masterplanul General pentru Transport, ceea ce înseamnă că trebuie găsită altă variantă de finanțare pentru aceste proiecte. V-am spus că pe varianta ocolitoare s-au făcut pași importanți. Chiar săptămâna viitoare va fi o bornă legată de varianta de lucru a traseului, pe care o vom transmite către Municipiu și îmi doresc ca și acea zonă, centura și DN 4, de la Oltenița la București, să intre într-un proiect de modernizare”, a declarat Sorin Grindeanu, în cadrul conferinței de presă”, a mai declarat Sorin Grindeanu.
Be the first to comment